Prikrivenim oglašavanjem smatra se svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje. (Zakon o medijima, čl. 20.) Osim što je takav način oglašavanja zabranjen Zakonom o medijima i Zakonom o elektroničkim medijima, 2006. godine ta je odredba uključena i u Kodeks časti hrvatskih novinara. Predviđena kazna za prikriveno oglašavanje je 1 000 000 kuna. Unatoč tome, do danas u Hrvatskoj niti jedan medij nije sankcioniran zbog prikrivenog oglašavanja. Stoga ne čudi što broj takvih oglasa iz godine u godine sve više raste. Igor Kanižaj s Fakulteta političkih znanosti ističe da se «takva vrsta oglašavanja najviše veže uz novinarske članke koji pokrivaju sektore građevine, telekoma i putovanja» (izvor: http://www.poslovni.hr/128491.aspx). U posljednje se vrijeme takvi oglasi u sve većem broju pojavljuju i u računalnim igricama, čime se takvim načinom oglašavanja pokušava utjecati čak i na djecu.
Kako stati na kraj prikrivenim oglasima? Je li prosječan čitatelj sposoban prepoznati takve oglase? Jeste li se i sami u posljednje vrijeme susreli s prikrivenim oglasima?
Nema komentara:
Objavi komentar