Ernest Hemingway

"O moralu znam samo toliko da je moralno ono poslije čega se dobro osjećate, a nemoralno ono poslije čega se osjećate loše." Ernest Hemingway

nedjelja, 18. ožujka 2012.

Prikriveno oglašavanje 4

Vijest "Vrijeme je za roštilj, ćevape i meso iz paca", objavljena je 11. ožujka 2012. godine u Jutarnjem listu. Takva vijest primjer je prikrivenog oglašavanja, te krši članak 31. Kodeksa časti hrvatskih novinara koji glasi: Prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga. Prema Zakonu o medijima oglas se definira kao plaćena obavijest čiju objavu naruči pravna ili fizička osoba s namjerom da time pospješi pravni promet proizvoda, usluga, nekretnina, prava ili obveza, pridobije poslovne partnere ili u javnosti ostvari ugled ili dobro ime. U ovom članku je očito da je on pisan iz promotivnih razloga kako bi promovirao obiteljsku mesnicu te potaknuo veću prodaju. Iz naslova teksta ne možemo odmah shvatiti da je to primjer prikrivenog oglašavanja, ali ako samo obratimo pažnju na istaknuti dio teksta "Bođirkovići vam nude i mogućnost dizajniranja vlastite kobasice" možemo zaključiti o kakvom je tekstu riječ. Nadnaslov vijesti glasi "30 godina mesnice Bođirković" što je također promocija. U Hrvatskoj postoji puno malih privatnih, obiteljskih brandova koji slave obljetnice, ali takvi članci nemaju mijesta u novinama osim ako nije riječ o plaćenom oglašavanju u svrhu samopromidžbe, te su odvojeni od ostatka informativnog sadržaja. Gotovo cijeli tekst je napisan promotivno, ali se njegova marketinška svrha možda najbolje vidi u dijelu: "Kao naš najveći adut moramo istaknuti program za roštilj, od smjese za ćevape i roštilj kobasica od mesa iz paca. ali ništa manje vrijedan spomena je i dio asortimana koji radimo na tradicionalni način (...) Trenutno u prodaji imaju osamdesetak proizvoda (...)" . 


Vijest uopće nije trebala biti objavljenja u Jutarnjem listu, jer je nepotrebna i nimalo informativna. Jedini način na koji se taj brand mogao spomenuti je kao jedan od niza brandova koji je bio na Hrvatskom festivalu hrane i vina koji se održao u Areni. Tu informaciju nalazimo u uvodnom dijelu teksta, ali je samo usputna i nije uopće relevantna za članak, s obzirom na njegov kontekst. 

Nema komentara:

Objavi komentar