Ernest Hemingway

"O moralu znam samo toliko da je moralno ono poslije čega se dobro osjećate, a nemoralno ono poslije čega se osjećate loše." Ernest Hemingway

ponedjeljak, 26. ožujka 2012.

Prikriveno oglašavanje 6


internetskom portalu tportal.hr, može biti primjer prikrivenog oglašavanja, koje je u Hrvatskoj zakonom zabranjeno. Naime, vijest, osim što daje informaciju o novootvorenoj trgovini gdje se može kupiti "ustaška moda", naglašava i nekoliko brandova koje trgovina prodaje.  
Objavljena vijest krši članak 31. Kodeksa časti hrvatskih novinara koji glasi: Prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga.
Osim što takav način oglašavanja zabranjuje Kodeks časti hrvatskih novinara, u Zakonu o medijima također se izričito naglašava da je oglas plaćena obavijest čiju objavu naruči pravna ili fizička osoba s namjerom da time pospješi pravni promet proizvoda, usluga, nekretnina, prava ili obveza, pridobije poslovne partnere ili u javnosti ostvari ugled ili dobro ime. Oglašavanje se obavlja uz novčanu ili drugu naknadu ili u svrhu samopromidžbe. Oglas mora biti jasno označen kao takav i vidljivo odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o programskom sadržaju medija. U ovom slučaju nije nigdje jasno naznačeno da se radi o oglašavanju. U Zakonu se također navodi kako nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje. Pri­krivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje. Prema Zakonu o elektroničkim medijima, zavaravajućim se oglašavanjem smatra ono koje utječe na ekonomsko ponašanje čitatelja. 

Vijest je mogla glasiti:
Novootvorena trgovina odjeće "Brevik" u Njemačkoj, u vlasništvu modnog brand omiljenog među neonacistima, izazvala je trenutačne reakcije medija i lokalnih vlasti. Međutim, u Hrvatskoj u samom centru Zagreba postoji dućan streetweara "Izvan kontrole" koji prodaje istu takvu marku i za njega rijetko tko zna. Modne marke koje se prodaju u tim dućanima usko su vezane za naciste i ostale povijesne događaje koji bi mogli vrijeđati kako pojedinca, tako i masu.
U pokušaju razjašnjavanja situacije kontaktirali smo vlasnika trgovine "Izvan kontrole", no oni su nam rekli da  'ne žele u medije', te kako će zvati odvjetnika ako se objavi što prodaju u svojem butiku. Na pitanje o povezanosti modnog branda i neonacističke scene, odgovorili su kratko: 'To s nama nema veze.' 
Najveći problem je taj što se postojanjem takve trgovine potiče razvitak domaće supkulture skinheadsa, koji se zahvaljujući tome mogu oblačiti u skladu s modnim izričajem njihovih istomišljenika u Njemačkoj. Doduše razlika Hrvatske i Njemačke je u tome, kao i u mnogočemu, da se skinheadsi u Njemačkoj za svoje izražavanje mržnje kažnjavaju, a hrvatskim se skinheadsima u takvim situacijama ne daje do znanja da ono što rade nije u redu.



Nema komentara:

Objavi komentar