Novinar je tim prilogom prekršio više odredbi
Kodeksa časti hrvatskih novinara. Radi se o 14. načelu koje glasi: Novinar treba
štititi čovjekovu intimu od senzacionalističkog i svakog drugog neopravdanog
otkrivanja u javnosti. Zatim, prilog se kosi s 15. načelom istog
Kodeksa u kojoj piše da se posebna pozornost, obazrivost i odgovornost
zahtijeva pri izvještavanju o samoubojstvima, nesrećama, osobnim tragedijama,
bolestima, smrtnim slučajevima i nasilnim djelima. Također krši
i 16. načelo koje nalaže da se vijesti o samoubojstvima ne naglašavaju te
ih treba svesti na najmanju moguću mjeru. Na kraju, krši i 20. načelo u
kojem piše: Novinar ne smije otkriti identitet djeteta ili maloljetnika
uključenog u (..) bilo koji oblik nasilja.
Tekst nije napisan etički jer je, u prvom
redu, naslov postavljen na senzacionalistički način. U njemu se otkriva ime
maloljetne djevojke, a objavljena je i njezina fotografija što osobito krši odredbe Kodeksa časti hrvatskih novinara. Na samom kraju, kroz cijeli tekst
se provlači puno ime i prezime djevojke, ali i ime njezna oca te teške
senzacionalističke riječi koje nisu primjerene za izvještavanje o ovakvom slučaju.
Članak je mogao biti napisan ovako:
Tko se brine o učenicima u Americi?
Hrvatsku je nedavno obišla vijest o 16-godišnjoj djevojčici, koja je počinila samoubojstvo u srednjoj školi u američkoj saveznoj državi Ohio.
Iako si je djevojčica oduzela život još 2008. godine,
priča se pročula tek dvije godine kasnije, nakon što su njezini roditelji
odlučili tužiti srednju školu u Mentoru jer smatraju kako odgovorne osobe u
školi nisu ništa poduzele da spase njihovu kći. Nažalost, učenica ove škole nije bila jedina koja je izlaz potražila u samoubojstvu, u ožujku 2009. godine isto je počinio još jedan učenik, a tri tjedna kasnije
samoubojstvo je počinila njegova prijateljica. Tri godine ranije zabilježen je prvi slučaj još jedne maloljetne djevojke. Nije poznato je li se pokrenulo pitanje tko je odgovoran za nepružanje pomoći djeci i mladima kada se nalaze u teškim situacijama te zašto se problemi ovih učenika nisu na vrijeme prepoznali.
Nema komentara:
Objavi komentar