Smatram kako ovaj članak nije jasno označen kao oglas, te je prekršena novinarska etika. Spominje se ime trgovine i ime shopping centra, te se poziva čitatelje na otvorenje, stoga se tu radi o prikrivenom oglašavanju. Smatram da je ovaj prilog nepotreban te mu je mjesto među oglasima, a ne među ostalim vijestima.
Ernest Hemingway
"O moralu znam samo toliko da je moralno ono poslije čega se dobro osjećate, a nemoralno ono poslije čega se osjećate loše." Ernest Hemingway
petak, 6. travnja 2012.
Prikriveno oglašavanje
U medijima sve češće nailazimo na primjere prikrivenog oglašavanja. Takav je i prilog pod naslovom "Svečano otvorenje Top Sport dućana - maint event Avenue Mall" koji je objavljen 28. ožujka 2012. na internetskom portalu www.jutarnji.hr. Prekršen je 31. načelo Kodeksa časti hrvatskih novinara koje nalaže kako prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga. Ovaj članak također krši Zakon o medijima koji u 4. točki 19. članka nalaže kako nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje. Prikrivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje. Također, isti članak u točki 1. kaže kako oglas mora biti jasno označen kao takav i vidljivo odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o programskom sadržaju medija.
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Nema komentara:
Objavi komentar