Ernest Hemingway

"O moralu znam samo toliko da je moralno ono poslije čega se dobro osjećate, a nemoralno ono poslije čega se osjećate loše." Ernest Hemingway

nedjelja, 22. travnja 2012.

Prikriveno oglašavanje 15

Na internetskom portalu Zagrebancija.com 14. je travnja 2012. objavljen prilog pod naslovom "Sitna Antonija Šola demonstrirala snagu" u kojem je jasno vidljivo prikriveno oglašavanje.
Naime, u navedenom tekstu se krši 24. načelo Kodeksa časti hrvatskih novinara koje glasi: Novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima. Isto tako, ovaj primjer krši i 31. načelo Kodeksa časti hrvatskih novinara koji naglašava kako prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga. Prekršen je i 16. stavak 2. članka Zakona o elektroničkim medijima koji kaže kako je prikriveno oglašavanje predstavljanje riječima ili slikom robe, usluga, imena, zaštitnog znaka ili djelatnosti proizvođača robe ili usluga u programskim sadržajima, kada je takvo predstavljanje namijenjeno oglašavanju, a može zavesti javnost u pogledu njihove prirode.
U tekstu priloga je sporna rečenica u kojoj autorica navodi ime frizerskog salona koji posjećuju Antonija Šola i još neki pjevači, što uopće nije povezano s naslovom niti je informacija važna za razumijevanje teksta: "A oni svoj dobar izgled, barem kada je u pitanju kosa, duguju BM Studiju Blaženke Morić stoga nisu propustili proslavu drugog rođendana ovog frizerskog salona". 
Također, prilog promovira i novu pjesmu Antonije Šole navodeći naziv pjesme i potičući na zaključak da je pjesma dobra jer su je pohvalili i oni koji inače ne slušaju pjesme Antonije Šole (ali nisu navedena imena ljudi koji su pohvalili pjesmu pa mi ne znamo jesu li to glazbeni kritičari ili tek puki slušatelji koji ne znaju nešto podrobnije o glazbi): "Upravo BM Studio potpisuje frizure Antonije Šole u njenom novom spotu Živa meta, koji su pohvalili čak i oni kojima Antonijin rad nije blizak". 

Sporni dio se mogao napisati i na ovaj način: 
"A oni svoj dobar izgled, barem kada je u pitanju kosa, duguju frizerskom salonu čiju proslavu drugog rođedana nisu propustili. Posebica Antonija Šola, koja ima dodatan razlog zbog čega preferira baš ovaj salon. Naime, djelatnici salona zaslužni su za izgled Antonijinih frizura u njenom novom spotu".

Nema komentara:

Objavi komentar