Ernest Hemingway

"O moralu znam samo toliko da je moralno ono poslije čega se dobro osjećate, a nemoralno ono poslije čega se osjećate loše." Ernest Hemingway

subota, 28. travnja 2012.

Prikriveno oglašavanje 20


Prilog pod naslovom "Okoristite se ratom mobilnih operatera u Hrvatskoj" objavljen je 22. travnja 2012. na portalu Dalmacija News. Uspoređuju se, i ističu kao najpovoljnije, tarife Tele 2 i Tomato mreža te je time prekršeno 22. načelo Kodeksa časti hrvatskih novinara: Novinar ne smije biti autor plaćenih reklamnih i drugih propagandnih napisa. U medijima nije dopušteno prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski tekstovi.
Također je prekršen i 16. stavak 2. članka Zakona o elektroničkim medijima koji ističe kako je prikrivena audiovizualna komercijalna komunikacija (prikriveno oglašavanje) predstavljanje riječima ili slikom robe, usluga, imena, zaštitnog znaka ili djelatnosti proizvođača robe ili pružatelja  usluga u programima, kada je namjera pružatelja medijskih usluga koristiti takvo predstavljanje kao oglašavanje koje bi moglo zavarati javnost u pogledu njegovog obilježja.
Novinar eksplicitno objašnjava prednosti tarife: "Ukoliko nakon 30 dana nemate 55kn tarifu nije moguće ponovo aktivirati dok s 'Revolucijom' tih problema nema."
Na kraju teksta jasno je dano do znanja koju tarifu odabrati: "Kratkom računicom, jasno je da je s jednom 'Revolucijom' moguće da cijela obitelj razgovara jako povoljno, jer dovoljno je ostaviti otvorenu liniju i kune stižu na vaš 'Tomato' račun.
Tako jedna obitelj smanjuje svoje troškove na 20 kn po 'Tomato' broju jer je potrebno uplatiti 50 kn za 75 dana valjanosti 'Tomato' broja."
Iako je novinar ispromovirao Tele 2 i Tomato uzduž i poprijeko, na kraju teksta čini se kao da se želio ispričati, odnosno ukloniti bilo kakvu sumnju da je riječ o promoviranju: "Ovim člankom ne sugeriramo ovakvo korištenje…"

Ovakav pristrani tekst s prikrivenim oglasom nije smio biti objavljen. 

Nema komentara:

Objavi komentar