Prilog pod
naslovom "Okoristite se ratom mobilnih
operatera u Hrvatskoj" objavljen je 22. travnja 2012. na portalu Dalmacija News. Uspoređuju se, i ističu kao najpovoljnije, tarife Tele 2 i Tomato mreža te je time prekršeno 22. načelo Kodeksa časti hrvatskih novinara: Novinar ne smije biti autor plaćenih reklamnih i drugih propagandnih
napisa. U medijima nije dopušteno prikriveno oglašavanje i promidžbeni
novinarski tekstovi.
Također je prekršen i 16. stavak 2. članka Zakona o elektroničkim medijima
koji ističe kako je prikrivena audiovizualna
komercijalna komunikacija (prikriveno oglašavanje) predstavljanje riječima ili slikom robe, usluga, imena, zaštitnog
znaka ili djelatnosti proizvođača robe ili pružatelja usluga u programima, kada je namjera
pružatelja medijskih usluga koristiti takvo predstavljanje kao oglašavanje koje
bi moglo zavarati javnost u pogledu njegovog obilježja.
Novinar eksplicitno objašnjava prednosti tarife: "Ukoliko nakon 30 dana nemate 55kn tarifu nije
moguće ponovo aktivirati dok s 'Revolucijom' tih problema nema."
Na
kraju teksta jasno je dano do znanja koju tarifu odabrati: "Kratkom računicom, jasno je da je s jednom 'Revolucijom' moguće da cijela obitelj razgovara jako povoljno, jer
dovoljno je ostaviti otvorenu liniju i kune stižu na vaš 'Tomato' račun.
Tako jedna obitelj smanjuje
svoje troškove na 20 kn po 'Tomato' broju jer je potrebno uplatiti 50
kn za 75 dana valjanosti 'Tomato' broja."
Iako
je novinar ispromovirao Tele 2 i Tomato uzduž i poprijeko, na kraju teksta čini se kao
da se želio ispričati, odnosno ukloniti bilo kakvu sumnju da je riječ o
promoviranju: "Ovim člankom ne sugeriramo
ovakvo korištenje…"
Ovakav pristrani tekst s prikrivenim oglasom nije smio biti objavljen.
Nema komentara:
Objavi komentar