Naime, brand Pliva se u prilogu višestruko spominje te
je na popratnoj fotografiji u prvome planu Plivin zaštitni znak. Sve se to
našlo u informativnim novinama bez označavanja dotičnog priloga kao
promotivnog. Očigledno se radi o prikrivenom oglašavanju ako uzmemo u obzir 16. stavak 2. članka Zakona o elektroničkim medijima
prema kojem je prikriveno oglašavanje predstavljanje riječima ili slikom
robe, usluga, imena, zaštitnog znaka ili djelatnosti proizvođača robe ili
usluga u programskim sadržajima, kada je takvo predstavljanje namijenjeno
oglašavanju, a može zavesti javnost u pogledu njihove prirode.
Plivin
čin promoviranja bio bi etički prihvatljiv da je oglas bio odvojen od ostatka
informativno relevantnog
sadržaja.

Nadalje, novinar je dužan zadržati samostalnost
kako bi mogao izvještavati samo o događajima koji su u interesu publike. Konačno, prilozima o humanitarnim akcijama u
kojima je brand u prvome planu nema mjesta među infomativnim novinarskim
prilozima. Moglo se spomenuti da se održava humanitarna akcija za
uređenje Dječjega grada na Marjanu, no brandovi u tome slučaju nisu relevantni.
Nema komentara:
Objavi komentar