Ernest Hemingway

"O moralu znam samo toliko da je moralno ono poslije čega se dobro osjećate, a nemoralno ono poslije čega se osjećate loše." Ernest Hemingway

četvrtak, 3. svibnja 2012.

Prikriveno oglašavanje 29

27. travnja 2012. na internetskom portalu Slobodne Dalmacije objavljen je prilog pod naslovom "Prošetajte Splitom za uređenje dječjeg grada na Marjanu". Radi se o humanitarnoj akciji "Volim hodanje" farmaceutske industrije Pliva koja je navedenu akciju iskoristila za samopromociju u medijima.
Naime, brand Pliva se u prilogu višestruko spominje te je na popratnoj fotografiji u prvome planu Plivin zaštitni znak. Sve se to našlo u informativnim novinama bez označavanja dotičnog priloga kao promotivnog. Očigledno se radi o prikrivenom oglašavanju ako uzmemo u obzir 16. stavak 2. članka Zakona o elektroničkim medijima prema kojem je prikriveno oglašavanje predstavljanje riječima ili slikom robe, usluga, imena, zaštitnog znaka ili djelatnosti proizvođača robe ili usluga u programskim sadržajima, kada je takvo predstavljanje namijenjeno oglašavanju, a može zavesti javnost u pogledu njihove prirode. Plivin čin promoviranja bio bi etički prihvatljiv da je oglas bio odvojen od ostatka informativno relevantnog sadržaja.
Općenito, kako se i navodi u 31. članku Kodeksa časti hrvatskih novinara, prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga.
Nadalje, novinar je dužan zadržati samostalnost kako bi mogao izvještavati samo o događajima koji su u interesu publike. Konačno, prilozima o humanitarnim akcijama u kojima je brand u prvome planu nema mjesta među infomativnim novinarskim prilozima. Moglo se spomenuti da se održava humanitarna akcija za uređenje Dječjega grada na Marjanu, no brandovi u tome slučaju nisu relevantni.

Nema komentara:

Objavi komentar