Naime, brand Pliva se u prilogu višestruko spominje te
je na popratnoj fotografiji u prvome planu Plivin zaštitni znak. Sve se to
našlo u informativnim novinama bez označavanja dotičnog priloga kao
promotivnog. Očigledno se radi o prikrivenom oglašavanju ako uzmemo u obzir 16. stavak 2. članka Zakona o elektroničkim medijima
prema kojem je prikriveno oglašavanje predstavljanje riječima ili slikom
robe, usluga, imena, zaštitnog znaka ili djelatnosti proizvođača robe ili
usluga u programskim sadržajima, kada je takvo predstavljanje namijenjeno
oglašavanju, a može zavesti javnost u pogledu njihove prirode.
Plivin
čin promoviranja bio bi etički prihvatljiv da je oglas bio odvojen od ostatka
informativno relevantnog
sadržaja.
Općenito, kako se i navodi u 31.
članku Kodeksa časti hrvatskih novinara, prikriveno oglašavanje i promidžbeni
novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje
novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve
plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih
priloga.
Nadalje, novinar je dužan zadržati samostalnost
kako bi mogao izvještavati samo o događajima koji su u interesu publike. Konačno, prilozima o humanitarnim akcijama u
kojima je brand u prvome planu nema mjesta među infomativnim novinarskim
prilozima. Moglo se spomenuti da se održava humanitarna akcija za
uređenje Dječjega grada na Marjanu, no brandovi u tome slučaju nisu relevantni.
Nema komentara:
Objavi komentar