Na portalu vecernji.hr, 25. travnja 2012.godine, objavljen je članak pod
naslovom "Prodaje se Čačićev Chrysler kojim je skrivio nesreću u Mađarskoj". Navedeni prilog, isticanjem cijene i ostalih karakteristika auta, te
tvrtke koja ga prodaje i njenih kontakata u fotogaleriji, krši 24. odredbu
Kodeksa časti hrvatskih novinara u kojemu piše da novinar ne smije biti
autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu
profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik sudjelovanja u
reklamnim i propagandnim aktivnostima. Članak također krši i 31.
odredbu Kodeksa u kojoj stoji kako prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski
prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih
priloga i oglasa.
Prilog
krši i 4. stavak 19. članka Zakona o medijima u kojem se navodi da nije dopušteno
prikriveno i prijevarno oglašavanje. Prikrivenim oglašavanjem smatrat će se
svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je
na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje.
Tekst članka
je zapravo oglas za prodaju auta, jer u njemu piše marka, cijena auta i tvrtke
koja ga prodaje. Također je spomenuta nesreća koju je skrivio gospodin Čačić,
te su objavljena imena žrtva.
Tekst
je mogao biti napisan ovako: Nakon završenog sudskog vještačenja u slučaju kada
je Čačić skrivio nesreću u Mađarskoj, auto se prodaje. U nesreći je stradalo
nekoliko osoba. Marka auta koji je vozio je Chrysler. Suđenje gospodinu Čačiću
nije još gotovo.
Nema komentara:
Objavi komentar