Ernest Hemingway

"O moralu znam samo toliko da je moralno ono poslije čega se dobro osjećate, a nemoralno ono poslije čega se osjećate loše." Ernest Hemingway

ponedjeljak, 7. svibnja 2012.

Prikriveno oglašavanje 38

Prilog "Kamo na nezaboravan izlet" objavljen je 27. travnja na tportalu.hr, a u njemu je vidljivo prikriveno oglašavanje i nepoštivanje Kodeksa časti hrvatskih novinara kao i više zakonskih odredbi.
Kodeks časti hrvatskih novinara 22. člankom nalaže: Novinar ne smije biti autor plaćenih reklamnih i drugih propagandnih napisa.U medijima nije dopušteno prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski tekstovi. Nije dopušteno prepletanje i povezivanje novinarskih tekstova i oglasa. Oglasi i svaka plaćena informacija moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od drugih novinarskih tekstova tako da gledatelju, čitatelju i slušatelju bude jasno prepoznatljivo da je riječ o oglasu. Oglasi koji su pripremljeni kao novinarski uradci moraju biti jasno označeni vidnom oznakom Oglas ili Plaćeni oglas. Zakon o  medijima člankom 19. definira da je oglas plaćena obavijest čiju objavu naruči pravna ili fizička osoba s namjerom da time pospješi pravni promet proizvoda, usluga, nekretnina, prava ili obveza, pridobije poslovne partnere ili u javnosti ostvari ugled ili dobro ime. Oglašavanje se obavlja uz novčanu ili drugu naknadu ili u svrhu samopromidžbe. Oglas mora biti jasno označen kao takav i vidljivo odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o programskom sadržaju medija. Također, u 3. i 4. članku piše da besplatno oglašavanje mora biti posebno označeno te da nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje. Zakon o elektroničkim medijima u 2. članku, 16. stavku navodi kako je prikrivena audiovizualna komercijalna komunikacija: predstavljanje riječima ili slikom robe, usluga, imena, zaštitnog znaka, ili djelatnosti proizvođača robe ili pružatelja usluga u programima, kada je namjera pružatelja medijskih usluga koristiti takvo predstavljanje kao oglašavanje koje bi moglo zavarati javnost u pogledu njegovog obilježja. Takvo se predstavljanje smatra namjernim, posebno ako je izvršeno uz plaćanje ili sličnu naknadu.

Sporan je cijeli drugi dio priloga koji počinje rečenicom: "Više prijedloga gdje i kako provesti slobodne trenutke u prirodi potražite u knjizi Vida Jakše Opačića 'Nezaboravni izleti Hrvatskom' u izdanju Mozaik knjige." Nepotpisani novinar se na vijest o putovanjima i izletima nadovezao promoviranjem knjige i njenog sadržaja. To je neprihvatljiv način jer se tako vara čitatelje i izražava nepoštivanje prema njima, ali i baca sjena na cijelu struku.

Kako je vijest trebala glasiti? - U ovom obliku nije smjela biti objavljena. Trebalo je ukloniti cijeli drugi dio u kojemu se spominje i promovira knjiga.

Nema komentara:

Objavi komentar