Internetski portal Zadovoljna.hr 4. svibnja
2012. godine objavio je prilog pod naslovom "Eva Longoria: Bujna kosa kao s reklame" koji se kosi s pravilima novinarske etike. Naime, uz članak su priložene
fotografije i cijene proizvoda iz L'Oréala i Avona te kolekcije Kerastase. Cijeli
članak mogao je proći bez fotografija i reklamiranja proizvoda, te je autor mogao naglasiti kako su sredstva za volumen dostupna u trgovinama diljem Hrvatske.
Svojim je postupkom autor prekršio Zakon o elektroničkim medijima, 2. članak,
stavak 16. koji kaže kako je prikriveno oglašavanje predstavljanje
riječima ili slikom robe, usluga, imena, zaštitnog znaka ili djelatnosti
proizvođača robe ili usluga u programskim sadržajima, kada je takvo
predstavljanje namijenjeno oglašavanju, a može zavesti javnost u pogledu njihove
prirode. Osim Zakona o elektroničkim medijima, autor je prekršio i
Kodeks časti hrvatskih novinara prema članku 24 koji nalaže kako novinar ne
smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju
njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik
sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima.
te članku 31 koji glasi: Prikriveno oglašavanje i
promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni Nedopušteno je i prepletanje i
povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi,
kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od
novinarskih priloga.
Nema komentara:
Objavi komentar