Na portalu
Jutarnji.hr, 4. travnja 2012. godine, objavljen je članak pod naslovom "Odaberite kvalitetu po super cijeni". Ovaj
tekst krši članak broj 24. Kodeksa časti hrvatskih novinara koji kaže kako novinar
ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u
sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik
sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima. Također, tekst krši i članak 31. Kodeksa
časti hrvatskih novinara koji glasi: Prikriveno oglašavanje i promidžbeni
novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje
novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve
plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih
priloga. Prilog krši ove članke jer se na nijedan način u tekstu nije naglasilo
kako se radi o reklami, a cjelokupni tekst je upravo to. Naime, tekst naglašava
kako je Vindija vodeća prehrambena industrija u regiji koja je svojim potrošačima
ponudila vrlo povoljne cijene i to za cijeli niz artikala. Zatim se nabraja
koji su to proizvodi dostupni kupcima po najpovoljnijim cijenama, koji je
trenutni novitet na tržištu, po kojoj se cijeni dotični proizvodi mogu kupiti i
slično. U posljednjem dijelu teksta, autor govori o uspjehu Vindije kroz
prošlost, nagradama koje je Vindija pokupila na međunarodnim natjecanjima i još
puno toga, sve s vokabularom koji je bogat pohvalnim riječima iz kojih bi
prosječan čitatelj mogao zaključiti da je Vindija savršena tvrtka čije artikle
svakako mora imati u svom domu.
Osim dva članka Kodeksa hrvatskih novinara, autor krši i 19. članak, stavak 1. i 4. Zakona
o elektroničkim medijima koji kaže da oglas mora biti jasno označen kao takav i vidljivo
odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod
gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o
programskom sadržaju medija. Stavak 4. nadodaje: Nije dopušteno
prikriveno i prijevarno oglašavanje. Prikrivenim oglašavanjem smatrat će se
svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je
na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje
Ovaj prilog je reklama, koja je tako trebala i biti predstavljena.
Nažalost, tekst je prikazan kao novinarski prilog i time je autor pokazao svoju
neetičnost.
Nema komentara:
Objavi komentar