Ernest Hemingway

"O moralu znam samo toliko da je moralno ono poslije čega se dobro osjećate, a nemoralno ono poslije čega se osjećate loše." Ernest Hemingway

utorak, 15. svibnja 2012.

Prikriveno oglašavanje 42


Na portalu Jutarnji.hr, 4. travnja 2012. godine, objavljen je članak pod naslovom "Odaberite kvalitetu po super cijeni". Ovaj tekst krši članak broj 24. Kodeksa časti hrvatskih novinara koji kaže kako novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima. Također, tekst krši i članak 31. Kodeksa časti hrvatskih novinara koji glasi: Prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga. Prilog krši ove članke jer se na nijedan način u tekstu nije naglasilo kako se radi o reklami, a cjelokupni tekst je upravo to. Naime, tekst naglašava kako je Vindija vodeća prehrambena industrija u regiji koja je svojim potrošačima ponudila vrlo povoljne cijene i to za cijeli niz artikala. Zatim se nabraja koji su to proizvodi dostupni kupcima po najpovoljnijim cijenama, koji je trenutni novitet na tržištu, po kojoj se cijeni dotični proizvodi mogu kupiti i slično. U posljednjem dijelu teksta, autor govori o uspjehu Vindije kroz prošlost, nagradama koje je Vindija pokupila na međunarodnim natjecanjima i još puno toga, sve s vokabularom koji je bogat pohvalnim riječima iz kojih bi prosječan čitatelj mogao zaključiti da je Vindija savršena tvrtka čije artikle svakako mora imati u svom domu.
Osim dva članka Kodeksa hrvatskih novinara, autor krši i 19. članak, stavak 1. i 4. Zakona o elektroničkim medijima koji kaže da oglas mora biti jasno označen kao takav i vidljivo odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o programskom sadržaju medija. Stavak 4. nadodaje: Nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje. Pri­krivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje
Ovaj prilog je reklama, koja je tako trebala i biti predstavljena. Nažalost, tekst je prikazan kao novinarski prilog i time je autor pokazao svoju neetičnost.


Nema komentara:

Objavi komentar