

Ovoga puta se radi o ženskoj reviji Jutarnjeg lista, Gloriji IN. Glorija IN čitateljima se prodaje pod krinkom ženske revije, dok bi se zapravo mogla nazivati oglasnikom. Naime, gotovo na svakoj stranici revije mogu se naći prikriveni oglasi za raznorazne artikle, u rasponu koji se kreće od haljina poznatih high street brendova do vrhunskih vina. U reviji nigdje nije naglašeno da reklamira određene proizvode, a u njoj se mogu naći i plaćeni oglasi A4 formata, što dodatno zbunjuje čitatelje i navodi ih na pomisao da su prilozi u reviji sasvim normalni novinarski tekstovi. To možemo vidjeti npr. u izdanjima od 27. studenog 2010. i 4. prosinca 2010. godine.
Time cijela revija krši 24. članak Kodeksa časti hrvatskih novinara, koji kaže da novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima.
Tekst krši i 19. članak Zakona o medijima u kojem piše kako besplatno oglašavanje mora biti posebno označeno, kako nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje, i kako će se prikrivenim oglašavanjem smatrati svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje. Članak navodi i kako sponzorirani programski sadržaji moraju pri objavljivanju biti jasno označeni kao takvi imenom sponzora ili njegovim znakom.
Nema komentara:
Objavi komentar