Vijest "Meso s pedigreom na Twitteru i Facebooku" objavljena je u tiskanom izdanju nedjeljnog Jutarnjeg lista, 29. travnja 2012. godine. Ovaj prilog primjer je prikrivenog oglašavanja. Vijest izravno krši članak 31. Kodeksa časti hrvatskih novinara koji glasi: Prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga. Obiteljska mesnica Čučković u članku je naveliko ishvaljena, premda za to nije naveden ni jedan jedini argument, osim izjava dotične obitelji, te je prilično jasno da je članak napisan iz čisto promotivnih razloga. U podnaslovu stoji rečenica: "Osim što rade vrhunske proizvode (...)"A to znamo kako? Jer tako kaže novinar? Koji čak nije naveo ni da je sam degustirao proizvode. Također, nema ni izjava "zadovoljnih kupaca". Prema tome, možemo zaključiti da su informacije ili čisto nagađanje ili vjerovanje na riječ isključivo vlasnicima mesnice, što je čisti propust novinara koji nije provjerio informaciju i njene izvore.
Gotovo cijeli tekst napisan je u marketinškom tonu, a njegove promotivne namjere najbolje se vide u dijelovima poput: "(...) Čučković mesnicu uključio je na društvene mreže, pružajući svim zainteresiraniima mogućnost online narudžbi, rezervacija (...)", "Konstantno se trude izbacivati nove proizvode kao što su recimo (...)", "Po željama kupaca mogu izvesti sve vrste rezova" itd.
Nadalje, tekst je popraćen slikama iz mesnice na kojima se vidi razrezano svinjsko meso iz različitih kuteva, što je u najmanju ruku degutantno i nepotrebno. Mi, kao kupci, apsolutno ne prepoznajemo kvalitetu mesa putem slika, stoga je za nas takav materijal potpuno suvišan i nebitan.
Vijest je nepotrebna i uopće nije trebala biti objavljena, no ukoliko je novinar osjetio potrebu za pružanjem medijskog prostora, jednom novom, svježem hrvatskom brendu, onda je upravo tako vijest trebala biti i prezentirana. Bez epiteta i neargumentiranih pohvala, po mogućnosti s izjavama kupaca koji su već provjerili kvalitetu mesa. Štoviše, provjeriti je sam. I svakako, izbaciti slike koje bi čitatelji mogli doživjeti neugodnima.
Nema komentara:
Objavi komentar