Ernest Hemingway

"O moralu znam samo toliko da je moralno ono poslije čega se dobro osjećate, a nemoralno ono poslije čega se osjećate loše." Ernest Hemingway

subota, 17. ožujka 2012.

Prikriveno oglašavanje 3


Mediji u cilju da privuku gledatelja, čitatelja ili slušatelja, a i kako bi popunili prostor često ubace i koje kakvu reklamu, ne svrstavajući ih jasno u oglašivački prostor. Pravi primjer takvog prikrivenog oglašavanja možemo vidjeti u tiskanom izdanju Nedeljnog Jutarnjeg koji je izašao 19. veljače 2012. U dodatku Dobra hrana u prilogu pod nazivom  „Srca od kojih vas neće strefiti herc?“ , na dvije strane rasprostire se velika reklama čokoladnih srca u raznim pakiranjima, a sve u svrhu testiranja koje čokolade su „pristojne“ za cijenu pod kojom ih kupimo. Uz svaku sliku proizvoda jasno je napisan proizvođač, te cijena svakog proizvoda. Time se krši čl. 31 Kodeksa časti hrvatskih novinara koji navodi da prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga. Prekršen je i čl. 19 (stavak 4.) Zakona o medijima koji navodi: Nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje. Pri­krivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje.

Proizvodi su trebali biti stavljeni u oglašivački prostor koji je jasno naglašen, a ne uključeni u novinarski prilog uz imena proizvođača i cijene.

Nema komentara:

Objavi komentar