Mediji u cilju da privuku gledatelja, čitatelja
ili slušatelja, a i kako bi popunili prostor često ubace i koje kakvu reklamu,
ne svrstavajući ih jasno u oglašivački prostor. Pravi primjer takvog
prikrivenog oglašavanja možemo vidjeti u tiskanom izdanju Nedeljnog Jutarnjeg
koji je izašao 19. veljače 2012. U dodatku Dobra
hrana u prilogu pod nazivom „Srca od kojih vas neće strefiti herc?“ ,
na dvije strane rasprostire se velika reklama čokoladnih srca u raznim
pakiranjima, a sve u svrhu testiranja koje čokolade su „pristojne“ za cijenu
pod kojom ih kupimo. Uz svaku sliku proizvoda jasno je napisan proizvođač, te
cijena svakog proizvoda. Time se krši čl. 31 Kodeksa časti hrvatskih novinara
koji navodi da prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni.
Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili
plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i
nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga. Prekršen je i čl. 19 (stavak
4.) Zakona o medijima koji navodi: Nije dopušteno prikriveno i prijevarno
oglašavanje. Prikrivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma
(pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način
plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje.
Proizvodi su trebali biti stavljeni u oglašivački
prostor koji je jasno naglašen, a ne uključeni u novinarski prilog uz imena proizvođača
i cijene.
Nema komentara:
Objavi komentar