Ernest Hemingway

"O moralu znam samo toliko da je moralno ono poslije čega se dobro osjećate, a nemoralno ono poslije čega se osjećate loše." Ernest Hemingway

ponedjeljak, 16. travnja 2012.

Prikriveno oglašavanje 13

Na internetskoj stranici časopisa Cosmopolitan, comopolitan.hr,  vidljiv je primjer prikrivenog oglašavanja koji krši 24. i 31. članak Kodeksa časti hrvatskih novinara, te 2. članak, stavka 16. Zakona o elektroničkim medijima. 
Naime, članak objavljen 24. veljače 2012. godine pod naslovom "Jessica Alba mrzi vježbati" završava rečenicama: (...) A sjajan izgled kože Jessica može, među ostalim, zahvaliti upotrebi zdravijih proizvoda za njegu kože i make upa koji ne sadrži paraben niti ostale štetne kemijske sastojke. Na toj listi je, primjerice, rumenilo Azamay Mascarade Mineral. Ovaj primjer prikriveno oglašava rumenilo Azamay Mascarade Mineral.
Ovime je prekršen 24. članak Kodeksa časti hrvatskih novinara koji glasi:  Novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima.
Isto tako, ovaj primjer krši i 31. članak Kodeksa časti hrvatskih novinara koji naglašava kako prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga.  Prekršen je i 2. članak, stavka 16. Zakona o elektroničkim medijima koji kaže kako je Prikriveno oglašavanje predstavljanje riječima ili slikom robe, usluga, imena, zaštitnog znaka ili djelatnosti proizvođača robe ili usluga u programskim sadržajima, kada je takvo predstavljanje namijenjeno oglašavanju, a može zavesti javnost u pogledu njihove prirode.

Posljednje dvije rečenice članka mogle su se napisati i ovako: A sjajan izgled kože Jessica može zahvaliti upotrebi zdravijih proizvoda za njegu kože i make upa koji ne sadrži štetne kemijske sastojke.  
Sasvim je nepotrebno bilo spomenuti ime proizvoda, u ovom slučaju rumenila, jer se time navodi čitatelja, odnosno čitateljice na kupovinu zdravog proizvoda kako bi lijepo izledale poput Jessice Albe.

Nema komentara:

Objavi komentar