Ernest Hemingway

"O moralu znam samo toliko da je moralno ono poslije čega se dobro osjećate, a nemoralno ono poslije čega se osjećate loše." Ernest Hemingway

ponedjeljak, 16. travnja 2012.

Senzacionalističke objave 33

Većina današnjih novinara preuveličava stvarne vijesti ne bi li dobili veći broj čitatelja. Time se čitatelje zapravo vara, jer vijest koju pročitaju suprotna je njihovim očekivanjima vezanima za sami naslov teksta.
Portal magazin.hr objavio je 2. travnja 2012. članak pod naslovom „Otkriveno da je Kennedy ubijen pored kopije“. Naslov članka privući će ljude jer zvuči zanimljivo, no kada pročitamo tekst saznajemo da se kopija spomenuta u naslovu odnosi na „ružičasti kompletić koji je Jackie Kennedy nosila 22. studenoga 1963., na dan kad je njezin suprug ubijen u atentatu“. Naslov, a i sam tekst krše 14. članak Kodeksa časti hrvatskih novinara koji glasi: Novinar treba štititi čovjekovu intimu od senzacionalističkog i svakog drugog neopravdanog otkrivanja u javnosti.
U članku se također zadire u privatnost obitelji Kennedy aludirajući na podatak da si prva dama nije mogla priuštiti originalan kompletić. Time se krši 7. članak Zakona o medijima koji nalaže da osoba koja obavlja javnu službu ili dužnost ima pravo na zaštitu privatnosti, osim u slučajevima koji su u vezi s javnom službom ili dužnosti koju osoba obavlja. Dakle, ova vijest potpuno je nebitna te nimalo povezana s funkcijama Jackie Kennedy. Karl Lagerfeld spomenuo je kako je Jackie imala originalnih kostima, te da ih je „naručivala njezina sestra“, nakon čega se nadovezuje: „Imam i dokaze!“. I te informacije potpuno su nebitne i bez razloga prodiru u privatnost spomenute obitelji.
Članak krši i II. načelo UNESCO-vih Međunarodnih načela profesionalne etike u novinarstvu koje navodi kako je glavni zadatak novinara služiti pravu narodu na istinitu i točnu informaciju tako što će biti posvećen  objektivnoj stvarnosti, što znači da će savjesno izvješćivati o činjenicama i stavljati ih u odgovarajući kontekst, na što novinar već u samome naslovu ne obraća pažnju, ukazujući na njihovu povezanost i ne iskrivljujući ih, koristeći svoje novinarske kreativne sposobnosti kako bi pružio javnosti odgovarajuću građu koja će olakšati stvaranje točne i obuhvatne slike svijeta, u kojoj su porijeklo, priroda i bit događaja, procesa i stanja shvaćeni onoliko objektivno koliko je to moguće.  

Informacija je toliko nebitna da nije niti trebala biti objavljena. No, ako takvi podaci baš moraju izaći u javnost, naslov je mogao glasiti: „Na dan ubojstva J. F. Kennedyja, Jackie Kennedy nosila je kopiju Chanela“, a tekst se bez previše ostalih podataka, jednostavno mogao napisati ovako: „Karl Lagerfeld tijekom nedavnog intervjua spomenuo je podatak kako je, unatoč suprotnom mišljenju javnosti, poznati ružičasti kompletić Jackie Kennedy zapravo kopija Olega Cassinija“.

Nema komentara:

Objavi komentar