7. rujna 2010. godine, u emisiji Hrvatska uživo, prikazan je prilog o školskim torbama koje postaju sve teže, te time
štete kralježnicama školaraca. Međutim, pred kraj priloga novinarka je
istaknula kako jeftinije torbe nisu dobre te da one od 300-tinjak kuna čuvaju
kralježnicu, nakon čega je glasnogovornica Magme istaknula sve prednosti jedne
skuplje torbe. Tu je jasno vidljivo prikriveno oglašavanje.
Ovim prilogom prekršeni su članci 24. i 31. Kodeksa časti hrvatskih novinara, te 2. članak Zakona o elektroničkim medijima. Članak 24. Kodeksa časti hrvatskih novinara kaže da novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima. Članak 31. ističe da prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga. 16. stavak 2. članka Zakona o elektroničkim medijima kaže da je prikriveno oglašavanje predstavljanje riječima ili slikom robe, usluga, imena, zaštitnog znaka ili djelatnosti proizvođača robe ili usluga u programskim sadržajima, kada je takvo predstavljanje namijenjeno oglašavanju, a može se zavesti javnosti u pogledu njihove prirode.
Sporni dio je mogao biti napravljen na način da sama novinarka navede koje bi karakteristike trebala imati kvalitetna školska torba, a ne glasnogovornica Magme. Ovim prilogom prekršeni su članci 24. i 31. Kodeksa časti hrvatskih novinara, te 2. članak Zakona o elektroničkim medijima. Članak 24. Kodeksa časti hrvatskih novinara kaže da novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima. Članak 31. ističe da prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga. 16. stavak 2. članka Zakona o elektroničkim medijima kaže da je prikriveno oglašavanje predstavljanje riječima ili slikom robe, usluga, imena, zaštitnog znaka ili djelatnosti proizvođača robe ili usluga u programskim sadržajima, kada je takvo predstavljanje namijenjeno oglašavanju, a može se zavesti javnosti u pogledu njihove prirode.
Nema komentara:
Objavi komentar