24. travnja 2012. godine, na portalu Jutarnji.hr, objavljen je prilog pod naslovom "FOTO Patrik (11) i Paola (8) samisvoji modni stilisti na jedan dan: Za jedan sat na odjeću 'potrošili' 12.700kuna" koji krši načelo 24. i 31. Kodeksa časti hrvatskih novinara u kojima je navedeno da novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima; prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga. Isto tako, u Zakonu o medijima navedeno je: Prikrivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje. I u Zakonu o elektroničkim medijima navedeno je: Prikriveno oglašavanje je predstavljanje riječima ili slikom robe, usluga, imena, zaštitnog znaka ili djelatnosti proizvođača robe ili usluga u programskim sadržajima, kada je takvo predstavljanje namijenjeno oglašavanju, a može zavesti javnost u pogledu njihove prirode.
Prilog u kojem je navedeno
kako su djeca imala sat vremena da u Westgate shopping centru izaberu odjeću
koja im odgovara i posude ju za snimanje te ju na kraju vrate u dućane, je jasno prikriveno oglašavanje. Novinarka je u prilogu oglašavala Westgate shopping centar kao i dućane koje su
navodno djeca odabrala: S.Oliver, Benetton, Wenice, Bench/-O’Neill, Humanic,
Mass... Osim u tekstu, reklame su vidljive i na slikama koje su objavljene uz prilog, na kojima uz svaki pojedini odjevni predmet koji su djeca izabrala piše
i njegova cijena te neki od navedenih dućana u kojima se može kupiti.
Prilog nije trebao biti objavljen jer
nema nikakvu informativnu vrijednost i služi samo kao oglas.
Nema komentara:
Objavi komentar