Ernest Hemingway

"O moralu znam samo toliko da je moralno ono poslije čega se dobro osjećate, a nemoralno ono poslije čega se osjećate loše." Ernest Hemingway

nedjelja, 29. travnja 2012.

Prikriveno oglašavanje 24

Na Tportalu.hr 12. travnja 2012. objavljen je prilog pod naslovom "Nova Dr.Hauschka linija mlijeka za tijelo". U tekstu se navodi kako se u hotelu Dubrovnik održalo predavanje o prirodnoj kozmetici. To je ujedno i jedini dio članka koji nije sporan.

Naime, novinar navodi karakteristike i cijene proizvoda dotične linije kao u katalogu: "Dr.Hauschka mlijeko od dunje (131,10) idealno je za njegu suhe kože, zahvaljujući ekstraktu dunjinog sjemena koje pruža dugotrajnu njegu i hidrataciju suhoj i zreloj koži. Biljna ulja trnjine i kadulje, reguliraju količinu vlage u koži kao i pH ravnotežu neophodnu za zdravu kožu", te "Dr.Hauschka ružino mlijeko za tijelo (141 kn) pruža umirujuću, harmonizirajuću njegu za kožu i osjetila, pogodna za osobe s iznimno osjetljivom kožom kojoj je potrebna dodatna zaštita, pogodna za cijelu obitelj..."

Time je prekršeno 24. načelo Kodeksa časti hrvatskih novinara koje kaže da novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima, ali i 31. načelo koje kaže kako prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga. 
Tekst krši i 19. članak Zakona o medijima u kojem se navodi kako:
(3) Besplatno oglašavanje mora biti posebno označeno.

(4) Nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje. Pri­krivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje.

(5) Sponzorirani programski sadržaji moraju pri objavljivanju biti jasno označeni kao takvi imenom sponzora ili njegovim znakom.


Naslov je mogao glasiti: Važnost prirodne kozmetike.
Sporni dijelovi članka: S obzirom na to da je čitav članak napisan u obliku oglasa i reklame kao takav nije niti trebao biti objavljen. Umjesto toga, autor je mogao napisati članak o važnosti i napretku prirodne kozmetike, te unutar njega spomenuti eventualno popis proizvoda koji su pouzdano prirodni. No, bez navođenja cijena i oglašavanja.

Nema komentara:

Objavi komentar