U prilogu Jutarnjeg lista "Restoran Wine Vault ponovno otvara svoja vrata uz novi meni chefa Tomislava Gretića", autor
teksta opisuje gdje se točno nalazi navedeni restoran i kakvu točno ponudu ima.
Tako piše "Wine Vault, koji se nalazi u sklopu
Maistrinog hotela Monte Mulini u Rovinju, bez sumnje može proglasiti jednim od ponajboljih
hrvatskih restorana", a osim takvih slobodnih procjena, autor navodi i kakvi sve
jelovnici postoje te kakva se sve vina mogu kušati. U članku nigdje ne stoji
napomena da je članak promotivan i time se krše 24. načelo Kodeksa časti
hrvatskih novinara: Novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih
priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi
i za svaki drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima., 31. načelo istog Kodeksa: Prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski
prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih
priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene
informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga. Prilog također krši i
članak 19. Zakona o medijima:
(3) Besplatno oglašavanje mora biti posebno
označeno.
(4) Nije dopušteno prikriveno i prijevarno
oglašavanje. Prikrivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma
(pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način
plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje.
(5) Sponzorirani programski sadržaji
moraju pri objavljivanju biti jasno označeni kao takvi imenom sponzora ili
njegovim znakom.
Takav članak ne smije postojati u
novinama, a o ponudi restorana moglo se pisati isključivo u formi oglasa ili je oglašavati na mjestu predviđenom za reklame.
Nema komentara:
Objavi komentar