Ernest Hemingway

"O moralu znam samo toliko da je moralno ono poslije čega se dobro osjećate, a nemoralno ono poslije čega se osjećate loše." Ernest Hemingway

utorak, 15. svibnja 2012.

Prikriveno oglašavanje 44


Na portalu časopisa Cosmopolitan objavljen je članak pod naslovom "Za siguran pogled (na osunčana tijela)" u kojem autor prikriveno oglašava Optički centar Bilić Vision, spominjući čak i lokaciju centra, što se kosi s novinarskom etikom. U članku se spominje kako navedeni optički centar svakome kupcu pristupa individualno, osluškuje „njegove želje i potrebe, a velik izbor naočala omogućuje i onima najistančanijeg ukusa da pronađu svoje idealne“. Zakon o elektroničkim medijima u 2. članku stavak 16. navodi kako je prikrivena audiovizualna komercijalna komunikacija predstavljanje riječima ili slikom robe, usluga, imena, zaštitnog znaka, ili djelatnosti proizvođača robe ili pružatelja usluga u programima, kada je namjera pružatelja medijskih usluga koristiti takvo predstavljanje kao oglašavanje koje bi moglo zavarati javnost u pogledu njegovog obilježja. Takvo se predstavljanje smatra namjernim, posebno ako je izvršeno uz plaćanje ili sličnu naknadu. Autor je prekršio članak 24. Kodeksa časti hrvatskih novinara koji nalaže kako novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima. Prekršen je  i članak 31. Kodeksa koji glasi: Prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga.

Sporni dijelovi mogli su se napisati ovako:
Pri izboru sunčanih naočala najvažnije je provjeriti koje imaju visoku sposobnost blokiranja ultraljubičastih zraka, ističu oftalmolozi.

Članak je mogao završiti ovako: I oblik naočala treba biti prilagođen obliku lica. U dobrom optičkom centru znaju prepoznati želje i potrebe svakog klijenta, a najbolje prodavaonice su upravo one u kojima se svakom kupcu pristupa individualno.

Nema komentara:

Objavi komentar