Na portalu časopisa Cosmopolitan objavljen je članak pod naslovom "Za siguran pogled (na osunčana tijela)" u kojem autor prikriveno oglašava Optički centar
Bilić Vision, spominjući čak i lokaciju centra, što se kosi s novinarskom
etikom. U članku se spominje kako navedeni optički centar svakome kupcu
pristupa individualno, osluškuje „njegove želje i potrebe, a velik
izbor naočala omogućuje i onima najistančanijeg ukusa da pronađu svoje idealne“. Zakon o elektroničkim medijima u 2.
članku stavak 16. navodi kako je prikrivena audiovizualna komercijalna
komunikacija predstavljanje
riječima ili slikom robe, usluga, imena, zaštitnog znaka, ili djelatnosti
proizvođača robe ili pružatelja usluga u programima, kada je namjera pružatelja
medijskih usluga koristiti takvo predstavljanje kao oglašavanje koje bi moglo
zavarati javnost u pogledu njegovog obilježja. Takvo se predstavljanje smatra
namjernim, posebno ako je izvršeno uz plaćanje ili sličnu naknadu. Autor je prekršio članak 24. Kodeksa časti hrvatskih
novinara koji nalaže kako novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih
propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu
nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i
propagandnim aktivnostima. Prekršen je i članak
31. Kodeksa koji glasi: Prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi
nisu dopušteni Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i
oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije,
moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga.
Sporni dijelovi mogli su se napisati ovako:
Pri
izboru sunčanih naočala najvažnije je provjeriti koje imaju visoku sposobnost
blokiranja ultraljubičastih zraka, ističu oftalmolozi.
Članak je mogao završiti ovako: I oblik naočala treba biti prilagođen obliku
lica. U dobrom optičkom centru znaju prepoznati želje i potrebe svakog
klijenta, a najbolje prodavaonice su upravo one u kojima se svakom kupcu
pristupa individualno.
Nema komentara:
Objavi komentar