Ernest Hemingway

"O moralu znam samo toliko da je moralno ono poslije čega se dobro osjećate, a nemoralno ono poslije čega se osjećate loše." Ernest Hemingway

utorak, 15. svibnja 2012.

Prikriveno oglašavanje 45


Portal slobodnadalmacija.hr objavio je, 4. svibnja 2012. godine, članak pod naslovom „Cammeo taksijem vožnja po Šibeniku za 4 ili 5 kuna“. U tekstu se najavljuje pojava taksi Cammea u gradu Šibeniku. Autor navodi, ne samo činjenicu kako je Cammeo „poznat po niskim cijenama“, već i donosi podatak o cijenama samoga prijevoza: „Vožnju unutar centra Šibenika troje ljudi platilo bi 4 ili 5 kuna-kažu u Cammeu.“ Stoga, članak krši 24. članak Kodeksa časti hrvatskih novinara koji kaže kako novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima. 31. članak Kodeksa navodi kako prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga. Nadalje, o prikrivenom oglašavanju piše i u Zakonu o medijima u članku 19., stavak 4.: Nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje. Pri­krivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje. Već se u 1.stavku 19. članka Zakona o medijima navodi kako je oglas  plaćena obavijest čiju objavu naruči pravna ili fizička osoba s namjerom da time pospješi pravni promet proizvoda, usluga, nekretnina, prava ili obveza, pridobije poslovne partnere ili u javnosti ostvari ugled ili dobro ime. Oglašavanje se obavlja uz novčanu ili drugu naknadu ili u svrhu samopromidžbe. Oglas mora biti jasno označen kao takav i vidljivo odijeljen od drugih programskih sadržaja. Oglas ne smije biti takav da kod gledatelja, slušatelja ili čitatelja izazove dojam kao da je riječ o programskom sadržaju medija.

Dakle, članak uopće nije trebao biti objavljen, jer mjesto mu je među oglasima, a ne u jednoj od vijesti na portalu.


Nema komentara:

Objavi komentar