Ernest Hemingway

"O moralu znam samo toliko da je moralno ono poslije čega se dobro osjećate, a nemoralno ono poslije čega se osjećate loše." Ernest Hemingway

ponedjeljak, 14. svibnja 2012.

Prikriveno oglašavanje 40


12. travnja 2012. godine u besplatnom primjerku "Večernji list CITY" objavljena su dva priloga s prikrivenim oglašavanjem, i to jedan do drugoga. Prvi nosi naslov "Preoblikovanje tijela uz novu liniju Somatoline", a drugi "Prezentacija 'pametnih' četkica za zube". U prvom se članku oglašava nova linija preparata za uklanjanje masnih naslaga tvrtke Somatoline pod nazivom Menopauza za žene u zrelijoj dobi, te preparat za noćni tretman. Za oba proizvoda navedena je i cijena. U drugom se članku najavljuje prezentacija zubnih četkica tvrtke Curaprox. Ovdje je vrijeme i mjesto prezentacije definirano točnim satom i adresom.
Ovi prilozi krše 24. i 31. članak Kodeksa časti hrvatskih novinara, 2. članak Zakona o elektroničkim medijima, te 19. članak Zakona o medijima. Članak 24. Kodeksa časti hrvatskih novinara kaže da novinar ne smije biti autorom oglasa i drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima. Članak 31. Kodeksa ističe da prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga. 16. stavak 2. članka Zakona o elektroničkim medijima kaže da je prikriveno oglašavanje predstavljanje riječima ili slikom robe, usluga, imena, zaštitnog znaka ili djelatnosti proizvođača robe ili usluga u programskim sadržajima, kada je takvo predstavljanje namijenjeno oglašavanju, a može se zavesti  javnosti u pogledu njihove prirode. 19. članak Zakona o medijima navodi: 3. Besplatno oglašavanje mora biti posebno označeno. 4. Nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje. Prikrivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma (pisani tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje.
Ovakvi prilozi uopće nisu smjeli biti objavljeni jer nisu novinski članci, nego plaćeni oglasi. Ako su već objavljeni, trebalo je posebno naznačiti da spadaju u Oglase, a ne u rubriku Zdravlje.

Nema komentara:

Objavi komentar