U besplatnom primjerku Večernjeg lista, 22. ožujka 2012., objavljen je članak „Preuređena Zaba u Ilici 38“. Članak
opisuje poslovnicu Zagrebačke banke koja se nakon preuređenja ponovno otvorila
i ističe njezine prednosti i novitete. Već iz samog naslova može se vidjeti da
se ovdje radi o prikrivenom oglašavanju. Navođenjem imena banke i točne adrese
na kojoj se preuređena poslovnica nalazi, novinar je prekršio 31. članak
Kodeksa časti hrvatskih novinara u kojem piše da prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu
dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i
oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije,
moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga. Osim
navedenog Kodeksa, člankom se krši i 4. točka 19. članka Zakona o medijima koja
zabranjuje prikriveno i prijevarno oglašavanje: Prikrivenim oglašavanjem smatrat će se svaka novinarska forma (pisani
tekst, fotografija, slika, crtež i dr.) koja je na bilo koji način plaćena, a
nije jasno označena kao oglašavanje. Članak ni na koji način nije označen
kao oglašavanje. U članku se ne govori o izjavi nakladnika u svezi s njegovim
programskim sadržajima i sporednim proizvodima koji proizlaze iz programa,
besplatnoj najavi izvođenja javnih radova i usluga, te dobrotvornih aktivnosti,
kao ni o besplatnom prezentiranju umjetničkih
djela koji su 2. točkom 19. članka u Zakonu o medijima navedeni kao dopušteni.
Novinar u članku ističe da je poslovnica
prilagođena klijentima s posebnim potrebama navodeći koji su to noviteti koji
slijepim i slabovidnim osobama, te osobama oštećenog sluha olakšavaju
korištenje usluga koje banka pruža. Svrha novinarskog članka
trebala je biti naglašavanje upravo ovih noviteta koje je jedna banka uvela kako
bi osobama s posebnim potrebama olakšala korištenje bankarskih usluga, te
poslužila kao primjer drugim institucijama. Novinar nije smio navesti o kojoj
se banci točko radi, te je na taj način promovirati.
Nema komentara:
Objavi komentar